Arkæologiinteresseret dronning besøgte Alken Enge

Dronning Margrethe viste stor interesse, da hun var på uofficielt besøg i Skanderborg for at se arkæologiske fund i udgravningen ved Alken Enge.

Af: Jette Støvring

På efterårets første dag besøgte Dronning Margrethe den arkæologiske udgravning ved Alken Enge. Dronningens besøg var uofficielt, men besøgstidspunktet var ikke tilfældigt. I øjeblikket er udgravningsholdet nemlig i gang med selve gravearbejdet:

”Vi er i en fase, hvor der er meget at se i udgravningen, og det giver en god forståelse af, hvad der foregår omkring Alken Enge. Lige nu kan man blandt andet se knogler, der begynder at komme til syne i de dybere lag,” fortæller arkæolog og projektleder Mads Kähler Holst fra Aarhus Universitet.

Mads Kähler Holst viste Dronningen rundt sammen med blandt andre Brian Bech Nielsen, rektor på Aarhus Universitet.