Åbning af Center for Vikingtid og Middelalder (CVM)

Seminar og reception

Onsdag 25. august 2021,  kl. 14:00 - 17:00

Aarhus Universitet, Nobelparken, Jens Chr. Skous Vej 5, bygning 1463, mødelokale 516, 8000 Aarhus C

Center for Vikingetid og Middelalder

Program

Kl. 14:00 Velkomst ved lektor Agnes S. Arnórsdóttir, IKS, Aarhus Universitet: Præsentation af Centeret og igangværende projekter, herunder kort præsentation af ’Borg Brink’ projektet ved lektor Rainer Atzbach, IKS, Aarhus Universitet.

Kl. 14:20 Middelalderstudier, hjemme og ude ved adjunkt Richard Cole, IKS, Aarhus Universitet: Præsentation af Centerets seminarrække 2021-2022 og programmet for Visiting Fellows.

Kl. 14:40 Reception med servering af vin/vand og snacks.

Kl. 15:00 Imagines agentes – Middelalderens levende billeder mellem mekanisk magi og mirakler ved professor Henning Laugerud fra Universitetet i Bergen og lektor Laura Katrine Skinnebach, IKK, Aarhus Universitet.

Kl. 16:00 Diskussion og reception.

Af hensyn til indkøb af vin, vand og snacks bedes man, såfremt man ønsker at deltage i arrangementet, sende en mail til: hisaa@cas.au.dk

Download program i pdf