Nyt Open Online Course in Danish History på danmarkshistorien.dk

Det er nu muligt at tage et fuldt kursus i danmarkshistorie på både dansk og engelsk. Kurset har titlen "A History of Denmark from the Viking Age to the 21st Century"

danmarkshistorien.dk udgiver den 30. november 2023 deres Open Online Course in Danish History i en version på engelsk. Samtidig udkommer hele teksten fra den engelske version af kurset også i en bogversion på Aarhus Universitetsforlag med titlen "A History of Denmark from the Viking Age to the 21st Century".

Den engelske version af kurset er en pendant til den danske version af kurset som danmarkshistorien.dk udgav første gang i 2020.

Bogen "A History of Denmark from the Viking Age to the 21st Century" er redigeret af professor Mary Hilson, professor Thorsten Borring Olesen og professor Bjørn Poulsen og udkommer på Aarhus Universitetsforlag hvor den også kan købes.

Den engelske version af "Open Online Course in Danish History" kan tilgåes via danmarkshistorien.dk www.danmarkshistorien.dk/en/ooc

Læs pressemeddelselsen her (på engelsk)