Sigrid Winther Vonsek - Ny forskningsassistent

Sigrid er ansat som forskningsassistent ved Benjamin Grant Purzycki

Mit navn er Sigrid, og jeg er netop startet som forskningsassistent for Benjamin Grant Purzycki ved Afdelingen for Religionsvidenskab. Jeg har en BA i Religionsvidenskab og Brasilianske Studier og en MA i Religionsvidenskab – begge fra Aarhus Universitet. I det forgangne år har jeg studeret og lavet feltarbejde i Brasilien, hvilket dannede grundlag for mit specialeprojekt, hvori jeg undersøgte forholdet mellem de Afro-Brasilianske religioner (Candomblé og Umbanda) og ”sort identitet” (identidade negra) i den Brasilianske storby Salvador.
I min tid på afdelingen vil jeg arbejde videre med dette projekt med henblik på udgivelse af mine resultater herfra samt assistere i diverse andre. Særligt skal jeg, i samarbejde med Purzycki, designe og udføre et studie af free-listing som dataindsamlingsmetode med fokus på, hvordan sådanne data kan bruges til at undersøge forandring i kulturelle modeller over tid. Her vil jeg være den primært ansvarlige for selve dataindsamlingen, hvorimod udformning af studiet og behandling af data foretages i fællesskab.

Kontakt:
Sigrid Winther Vonsek