Emil - historie 2 - I mål uden karriereplan

Beskrivelse

Emil (34 år) arbejder i dag med udvikling af computerspil. Han følte, at uddannelse ikke var noget for ham og kunne ikke spejle sig i venner med målrettede planer for deres karriere. I stedet har Emil prøvet en del forskellige ting og har i lang tid haft en interesse for 3D-modellering. Senere udviklede han en interesse for IT og programmering. I dag udvikler han karakterer og landskaber til computerspil. At lave en karriereplan er ikke noget, han har valgt fra, men snarere noget han ikke har kunnet identificere sig med. Det er takket være god hjælp fra andre, at han er kommet til det sted, han er i dag. For eksempel, blev han ledt i retning af en skole i Aarhus, der tager hensyn til mennesker med en diagnose. Her fik han mulighed for at prøve kræfter med IT-færdigheder, og skolen faciliterede kontakten til en praktikplads.