Heidi - historie 2 - Kaniner Ikke overskud til barn 2

Beskrivelse

Heidi (41 år) har diagnosen atypisk autisme, som hun fik for nogle år siden. I stedet for at få børn valgte hun at få to kaniner. Efter de døde opdagede hun, hvor meget energi, hun havde brugt på at give kaninerne et godt liv. Den indsigt har givet Heidi en bevidsthed om, hvor meget hun sætter sig selv og sine behov til side for at hjælpe andre. Hun tænker, at det ville være endnu sværere at lytte til sig selv, hvis hun fik børn. Derfor har hun valgt at hjælpe med at passe dyrene på den lokale skole, for her kan hun trække sig tilbage, når det bliver for meget. Det passer hende rigtig fint. Heidis bedste råd, til nogen der overvejer om, de skal have et barn, er, at man skal lære sig selv at kende. Man kan for eksempel øve sig ved først at få en dyr eller at passe en vens barn for at få indsigt i, hvor meget det kræver.