Mikkel - historie 2 - Flytte hjemmefra

Beskrivelse

Mikkel (24 år) er sendiagnosticeret autist, og han går til daglig på en 2-årig HF i en ASF-klasse på Aalborg Katedralskole. Det første sted han boede efter, at han flyttede hjemmefra, var ikke et sted han havde lyst til at bo. Det var ikke et sted der var egnet for autister. Der var larm om natten og et rodet fælleskøkken. Senere fik han tilbudt et værelse på PPGK (Paul Paghs gade Kollegiet), der er et sted for udsatte unge, der har brug for støtte. Mikkel fandt folk han kunne snakke med og mødte en masse venner. Her havde han en mentor og sammen med andre udsatte havde han nogen at identificere sig med. Her blev han virkelig mødt med forståelse. Mikkel synes, det var svært at flytte hjemmefra, og det er essentielt, at man spørger om hjælp til det, man har brug for eller at forældre spørger en, om man har brug for hjælp eller hjælp til selvhjælp.

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, kan du ringe Livslinien på 70 201 201.