Mikkel - historie 3 - Det sociale - At begå sig

Beskrivelse

Mikkel (24 år) er sendiagnosticeret autist og han går til daglig på en 2-årig HF i en ASF-klasse på Aalborg Katedralskole. Han har ikke altid forstået det sociale, og han forstår det stadigvæk ikke helt i dag. Ved at analysere situationen og kigge på, hvad andre har gjort i lignende situationer, er han blevet hjulpet til at begå sig socialt. Tidligere lod han andre styre sit liv, og havde ikke det store sociale liv, men nu har han fået mere. Han har brug for det sociale, men han har også brug for at trække sig tilbage for at samle energi. Mikkel vil give et råd, til andre der har en tendens til at isolere sig, og det er at starte i det små. Hvis du isolerer dig ufrivilligt, så start med at tage til små familiearrangementer og engager dig i det, vis dig selv. Se de sociale situationer i lyset af et sæt spilleregler, og at de er forskellige fra gruppe til gruppe.

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, kan du ringe Livslinien på 70 201 201.