Mikkel - historie 5 - Selvindsigt og alliance

Beskrivelse

Mikkel (24 år) går på en 2-årig HF i en ASF-klasse på Aalborg Katedralskole. Han fortæller om, hvordan han kom ovenpå efter at have været langt nede. Et nært forhold til sin farmor hjalp ham til at få et nyt perspektiv på tilværelsen. Hos farmor blev han mødt med forståelse og oplevede, at der var en, som kæmpede for ham. Det inspirerede ham til at kæmpe for sig selv. Han har erfaret, at første skridt mod at få det bedre, er at være modtagelig for hjælp. Det er ikke alle, der er lige så heldige at have en farmor som Mikkel. Mikkel vil råde andre til at finde en lignende person, der forstår en og kan støtte en i, hvordan man har det, og hvad man har brug for. Søg den hjælp, søg den indsigt og vær en aktiv kilde til at finde en måde at få den hjælp, man har brug for.

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, kan du ringe Livslinien på 70 201 201.