Mikkel - historie 6 - Depression, indlæggelse, diagnoseafklaring

Beskrivelse

Mikkel (24 år) er sendiagnosticeret autist og på en 2-årig HF i en ASF-klasse på Aalborg Katedralskole. Han endte i en depression efter at have gennemlevet nogle negative situationer og det hele føltes håbløst. Efter at Mikkel bad om at blive indlagt på den lukkede psykiatriske afdeling, kunne han begynde at få det bedre. Her fik han en autismediagnose. Han blev taget alvorlig og han blev klar til at modtage hjælp. Han opfordrer andre til at tillade sig selv at have det svært. At få en diagnose var en ny start for Mikkel, for endelig kunne han opsøge de redskaber og den information, han havde brug for, for at komme videre med sit liv.

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, kan du ringe Livslinien på 70 201 201.