MIGSOSU afholder international forskningsseminar i København

I VIVEs lokale ved Nyhavn i København afholdt MIGSOSU den 26. maj 2023 et internationalt forskningsseminar med titlen Migration, elderly care and social and healthcare education in the Nordic countries. Foruden projektgruppen deltog MIGSOSUs advisory board og særligt inviterede forskere og eksperter fra Danmark, Finland og Holland.

Sara Lei Sparre, Johanne Korsdal Sørensen og Stine Hauberg Nielsen præsenterede MIGSOSU-projektet i sin helhed samt to aktuelle forskningspapers, hvoraf det ene er under udgivelse og det andet er indsendt til et tidsskrift. Desuden var der interessante og relevante faglige oplæg fra professor Lena Näre, Helsinki Universitet, professor Hanne Marlene Dahl, Roskilde Universitet, og professor Tine Rostgaard, Roskilde Universitet og Stockholm Universitet. Seminaret sluttede af med en fælles diskussion om muligheder og udfordringer i forskning og praksis om migration, ældrepleje og SOSU-uddannelse.