MIGSOSU-holdet deltog i den internationale Nordic Migration Research konference med oplægget ”Precarious beginnings”

Forskere fra forskellige lande og discipliner diskuterede migration, bevægelse og tid på dette års Nordic Migration Research konference.

17.-19. august 2022, Københavns Universitet.

Oplægsholdere: Sara Lei Sparre og Stine Hauberg Nielsen.

Vores oplæg handlede bl.a. om de særlige udfordringer som SOSU-elever med migrantbaggrund står overfor, idet skiftende regler og love vedrørende immigration og statsfinansieret uddannelse komplicerer deres vej til både faglært arbejde og til permanent opholdstilladelse.

Den fulde titel på vores oplæg var ”Precarious beginnings: Contingent trajectories towards skilled employment among migrants in public care work in Denmark”, og vi præsenterede det som en del af et panel organiseret af Narges Ghandchi og Karen Valentin fra Aarhus Universitet.