MIGSOSU interviewes til fagbladet FOA

Forskningsprojektet MIGSOSU optræder i en ny artikel omkring rekruttering og fastholdelse af elever med migrantbaggrund i SOSU-faget.

I en ny artikel i fagbladet FOA præsenteres danske SOSU-skolers tiltag og forsøg på at rekruttere og fastholde elever med migrantbaggrund, der i stigende grad fylder SOSU-faget. Her bidrager forskningsprojektleder fra VIVE, Sara Lei Sparre, og innovationsprojektleder ved MANTRA, Johanne Korsdal Sørensen, med indsigter fra forskningsprojektet MIGSOSU. De fremhæver særligt de sproglige og kulturelle udfordringer, som elever med migrantbaggrund oplever i mødet med både undervisere, borgere, kollegaer, og eksterne parter i både praktik- og skoleforløb. De peger desuden på de faktorer, der ligger til grund for elevernes motivation for at klare sig godt i uddannelsesforløbet.

Læs den fulde artikel her fra side 28