SOSU-elever tester kropsatlasfunktion i SOSU-appen

I løbet af maj mødtes Sara Lei Sparre, Katrine Kjærulff og Johanne Korsdal Sørensen med 18 SOSU-elever fra SOSU Esbjerg for at teste den nyeste funktion i SOSU-appen. De fleste elever står foran deres første praktikforløb i Vejen Kommune eller Varde Kommune. Eleverne havde mange gode kommentarer og ønsker om tilføjelser til vores 3D kropsatlas funktion, som virker på en smartphone eller anden enhed ved, at man peger på særlige steder på kroppen. Peger man på hånden og zoomer ind på langefingeren, får man fx ordet langefinger udtalt og ser det samtidig på skrift. SOSU-eleverne syntes godt om funktionen, som de vil bruge i deres forberedelse hjemme, men også hos borgerne, når de er i tvivl om ord og udtaler. Eleverne foreslog kropsatlas udbygget med flere detaljer om kropsdele som fx neglerod og øregang.