Bogpræsentation

Reformationen i dansk kirke og kultur

Mandag 9. oktober 2017,  kl. 16:00 - 17:30

Mogens Zielerstuen, Studenternes Hus, Aarhus Universitet

Mandag den 9. oktober klokken 16.00 til 17.30

Mogens Zielerstuen, Studenternes Hus, Aarhus UniversiteVil du have overblik over reformationen i Danmark én gang for alle?

Det nye storværk Reformationen i dansk kirke og kultur I-III stræber efter at give læseren netop

det. Værket samler indsigterne fra førende danske eksperter – fra teologi til historie og økonomi –

og kommer rundt om de centrale samfundsmæssige aspekter af reformationen: Fra reformationens

tidlige historie og virkning for den danske kirke og kongemagt til konsekvenserne for ægteskabet i det 20. århundrede. Værket giver også bud på den fortsatte reformation af kirken i dag.

Lanceringen omfatter oplæg ved lektor Carsten Bach-Nielsen, professor Peter Lodberg samt lektor og litteraturkritiker Hans Hauge. Den efterfølges af en åben reception.

Alle er velkomne.