Danmarks byer i middelalderen

Torsdag den 6. oktober afholder Forskningsprogrammet for Historie, Aarhus Universitet og Dansk Center for Byhistorie et seminar i forbindelse med udgivelsen af Danmarks byer i middelalderen skrevet af Bjørn Poulsen og Hans Krongaard Kristensen. Bogen markerer en form for afslutning på Projekt Middelalderbyen, og den er udgivet med generøs støtte fra Velux Fonden.

Torsdag 6. oktober 2016,  kl. 10:00 - 12:00

Aarhus Universitet, Nobelparken, Jens Chr. Skous vej 5, bygning 1461, lokale 516

På seminaret vil en inviteret kreds af forskere på baggrund af bogen diskutere status og udviklingsmuligheder for feltet. Udgangspunktet herfor vil være en forelæsning ved Professor Anders Andrén, Stokholm Universitet, og et indlæg ved Professor Søren Sindbæk, Urbnet, Aarhus Universitet.

Seminaret afholdes i Nobelparken, Jens Chr. Skous vej 5, bygning 1461, lokale 516. Tilmelding skal ske til studentermedhjælper ved Dansk Center for Byhistorie Gunvor H. Platou (ghp@cas.au.dk) senest 25. september.

Program:

10.00: Velkomst v. Mikkel Thelle, Dansk Center for Byhistorie

10.10: Anders Andrén, Stockholms Universitet:

Danska medeltidsstäder betraktade från Visbys horisont

11.00: Søren Sindbæk, UrbNet, Aarhus Universitet:

UrbNet: byernes netværk og high definition arkæologi