ER NATUREN HELLIG?

- Klimakatastrofe og religion. v. Jens André Herbener, arrangeret af Religionsvidenskabelig Forening

Mandag 14. marts 2016,  kl. 18:30 - 21:30

Bygning 1451, lokale 117 (Axis Mundi)

Har den globale klima- og miljøkrise noget med religion at gøre? Ja, dels udgør særlige typer religion sandsynligvis en af de mentalitetshistoriske forudsætninger for den, dels har den uomtvisteligt ført til en stigende økologisering af religioner. Nogle forskere er sågar begyndt at tale om en "økologisk vending" i religionernes verden.
Cand.mag., mag.art. i religionshistorie og semitisk filologi Jens-André P. Herbener giver en introduktion til feltet religion, natur og klimakriseEntré: 20 kr.
Religionsvidenskabelig Forening (RvF) er en uafhængig foredragsforening med tilknytning til Religionsvidenskab på Aarhus Universitet. Hensigten med foreningen er kontinuerligt at skabe og udvikle et forum for diskussion og inspiration i relation til det religionsvidenskabelige fagområde i videste forstand.