Hvordan finder vi tragtbægerkulturens systemgravsanlæg?

I rækken af ugentlige Forskerseminarer på Arkæologi fortæller seniorforsker ved Moesgård Museum dr. phil Lutz Klassen om blandt andet GIS-modellering i et forskningsprojekt på Djursland. Alle er velkomne.

Lutz Klassen (i gul regnfrakke ) i gang med de geofysiske målinger ved Assenbakke

Torsdag 20. september 2012,  kl. 15:00 - 17:00

Campus Aarhus, Moesgård Aud 4

Lutz Klassen (bag den lille traktor) i gang med de geofysiske målinger ved Vejvad

Nyt om tragtbægerkulturens systemgravsanlæg

Carlsbergfondet har i de forløbne to år støttet et forskningsprojekt på Djursland, som er målrettet udviklingen af en GIS-model, der kan forudsige beliggenheden af Tragtbægerkulturens systemgravsanlæg.

I foredraget fremlægges resultaterne af dette projekt, som udover modelleringen også omfatter de geofysiske og arkæologiske undersøgelser på udvalgte pladser samt fortolkningen af resultaterne.

Alle er velkomne.

Efter seminaret er torsdagsbaren åben.

Se rækken af Forskerseminarer på Arkæologi Efterår 2012

Ansvarlige