Karma - et østligt eller vestligt begreb?

Oplæg ved lektor Marianne Fibiger i Studenterforeningen for Indisk Religion (SIR)

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 16. marts 2017,  kl. 15:15 - 16:30

Jens Chr. Skous Vej 3, lokale 121, bygn. 1453

Karma er almindeligvis et begreb, som vi forbinder med de østlige religioner såsom buddhisme, hinduisme, jainisme og sikhisme, men er i de senere år blevet en integreret del af den danske sprogbrug og dermed også symbol- og billedsprog. Det ved fx reklameverdenen, som flittigt benytter sig af begrebet for at sælge sine produkter. Det er en interessant rejse, som karmabegrebet har haft fra øst til vest og måske også tilbage igen. Derfor har Marianne Fibiger skrevet en lille Tænkepause om begrebet karma, og om de forskellige betydninger begrebet tillægges. Den vil komme ud en gang i efteråret. I foredraget vil Marianne fortælle os lidt om bogens indhold og de forskellige betydningslag, begrebet tillægges i dag.

Pris: GRATIS

Der er mulighed for at købe kage og kaffe til foredraget.

Hvis du er interesseret i at følge med i alle vores events i løbet af semesteret, så find os på Facebook, hvor du kan holde dig opdateret: Studenterforeningen for Indisk Religion (SIR).