Kirke på kanten. Debat om kirkens nye udfordringer

Teologisk forening arrangerer debat mellem valgmenighedspræst Massoud Fouroozandeh, valgmenighedspræst Keld Dahlmann, og valgmenighedspræst, post doc, Maria Odgaard Møller

Oplysninger om arrangementet

Fredag 20. februar 2015,  kl. 14:00 - 16:00

Aarhus Universitet, Bygn. 1441, Aud. 1 (012), Tåsingegade 3

Fra flere sider hævdes det, at folkekirken i dag står overfor store og nye udfordringer. Folkekirken udfordres af, at der ikke længere er en selvfølgelig sammenhæng mellem folk og kirke, blandet andet fordi det danske samfund er præget af en omfattende sekularisering. Udfordringen rejser sig også af den multikulturelle og -religiøse udvikling, som vi har været vidne til de sidste 30-40 år. Endelig udfordres kirken af den generelle pluralisme og heraf følgende påstand, at kirken ikke længere kan forudsætte en enhedskultur. Dette debatarrangement sætter fokus på disse udfordringer til kirken under vinklen ”Kirke på kanten”. Vi har inviteret tre paneldeltagere fra valgmenigheder i folkekirken: En migrantvalgmenighed (Massoud Fouroozandeh), en missional valgmenighed (Keld Dahlmann) og en grundtvigsk (Maria Odgaard Møller)

Medlemskab af Teologisk forening

• Adgang til de enkelte foredrag i Teologisk Forening koster 30 kr.
  • Medlemskab til alle årets foredrag koster 120 kr.
  • Russer (nye studerende) har gratis adgang til alle foredrag.
  • Med et medlemskort/årskort kan man også komme til møderne i Religionsvidenskabelig Forening til halv pris.
  • Du kan melde dig ind eller forny dit medlemskab af Teologisk Forening ved at overføre 120 kr. til reg. 1551 konto nr. 4809516903.
  • Nye medlemmer: Anfør dit navn i kommentarfeltet, så kan du få et medlemskort udleveret, når du næste gang kommer til foredrag.

Praktiske oplysninger

• Foredragene i Teologisk Forening efterfølges af spørgsmål og diskussion.
  • I pausen kan der købes øl og vand.

Se også Teologisk Forenings hjemmeside, inkl. det samlede program for foråret 2015 HER