Løgstrup-seminar

Fredag 17. april 2015,  kl. 09:30 - 16:00

Aud. 1, Tåsingegade 3, 8000 Århus C

Traditionen tro afholdes også dette semester et åbent Løgstrup-seminar ved Aarhus Universitet, arrangeret af Peter Aaboe Sørensen fra Idehistorie og David Bugge fra Teologi.

Anledningen er Forlaget Klims genudgivelse af værket Skabelse og tilintetgørelse med efterskrift af Ole Jensen samt Svend Andersens ledsager til dette værk.

Ved seminaret kan disse bøger og andre titler i Løgstrup Biblioteket købes til favørpris.

Der kræves ingen forhåndstilmelding, og alle er velkommen.

Program

• 09.30: ”Det skabtes klang – om tonens metafysik hos Løgstrup”. Velkomst ved undervisningsadjunkt Peter Aaboe Sørensen (Idéhistorie, Aarhus Universitet)
  • 10.00: ”Religionsfilosofisk livsoplysning og teologisk metode hos Løgstrup” ved professor emeritus Ole Jensen (Københavns Universitet)
  • 10.45: Kaffepause