På jagt efter dybden i overfladen - foredrag i Religionsvidenskabelig Forening

En personlig fortælling om religionsfaglighed i medieverdenen v/Morten Thomasn Højsgaard, ph.d. og redaktionschef for DR Historie og Tro

Tirsdag 28. februar 2017,  kl. 18:30 - 20:00

Jens Chr. Skous Vej 3, bygn. 1451, lok. 117 (Axis Mundi)

Da Morten Thomsen Højsgaard i 2004 var blevet ph.d. i religionssociologi på Københavns Universitet, valgte han at fortsætte sit arbejdsliv uden for universitetsmil-jøet i medie- og forlagsverdenen. I seks år var han redaktør for tro og kirke ved Kristeligt Dagblad. Deref-ter fulgte fire år som generalsekretær i Bibelselskabet. Og siden 2015 har han været redaktionschef i DR med ansvar for bl.a. dækningen af religion på tv, radio og internet. Undervejs har han også skrevet en bog om ”google-buddhisme” og været studievært på DR2 sammen med Sherin Khankan.
I dette foredrag fortæller Højsgaard om sin arbejds- og livsrejse, om at søge tilværelsens dybder i en over-fladisk tid, og om religionsfaglighedens styrker og begrænsninger i mødet med virkeligheden.

Vi ses til et spændende foredrag!