Cæcilie Kramer Kildahl Sørensen - Ny ph.d. ved Afdeling for Antropologi

Cæcilie Kramer Kildahl Sørensen skal arbejde på et projekt der undersøger bæredygtige forandringsprocesser i dansk landbrug med fokus på biosocial resistens.

Cæcilie, 26 år. Opvokset i Thy. Bosat i Århus C, Frederiksbjerg. Mit PhD projekt er en undersøgelse af bæredygtige forandringsprocesser i dansk landbrug med fokus på biosocial resistens. Jeg undersøger hvordan tilskudsordninger, politik og tradition former moderne landbrugspraksis og forandring heraf, men ligeledes hvordan planter, bakterier, jord, svampe og insekter er medskabende, muliggørende og begrænsende. Når jeg ikke sparker mark og taler med landmænd i Vestjylland, leder jeg efter svampe i skovbunden og bølger til mit surfboard på Vesterhavet, forsøger at stå på hænder, eller taler ivrigt og indigneret om umulige akademiske formuleringer og antropologiens pligt til at formidle sig selv. I øjeblikket sparker jeg mest mark.

Kontakt:

Cæcilie Kramer Kildahl Sørensen