AU spiller sig et attaktivt kort af hænde

Sådan udtaler medarbejderne på Historie sig blandt andet i en skrivelse til institutleder, dekan, rektor og bestyrelse på baggrund af overdragelsen af Danmarkshistorien.dk ved årets udgang til Lex - Danmarks nationalleksikon

Foto: Lars Kruse/AU Foto

Institutledelsen på Institut for Kultur og Samfund har som følge af en presset økonomi besluttet at overdrage danmarkshistorien.dk til Lex – Danmarks nationalleksikon. Medarbejdere fra instituttets afdeling for historie opfordrer dog ”indtrængende” til, at den beslutning omgøres, og henviser til platformens unikke rolle som formidler af forskning til et bredt publikum og den branding af AU, som følger med.

Læs hele artiklen samt skrivelsen sendt til institutleder, dekan, rektor og bestyrelse på Omnibus.au.dk