Historiestuderende deltager på konferencen 5th Digital History

Historiestuderende Victor Harbo Johnston, Andreas Viftrup og Magnus Lindholm Nielsen præsenterer projekter på 5th Digital History konference i Lund, Sverige

Lunds universitetsbibliotek (Absalon 5; f.d. kv Bispen), Lund, Sweden Foto venligst udlånt af Lund Universitet/Wikimedia Commons
Helle Strandgaard Jensen
Andreas Viftrup (foto: privat)
Victor Harbo Johnston (foto: privat)
Magnus Lindholm Nielsen (foto: privat)

Historiestuderende Magnus Lindholm Nielsen, Victor Harbo Johnston og Andreas Viftrup er inviteret til at fremlægge projekter til konferencen 5th Digital History in Sweden.

Til konferencen skal Victor Harbo Johnston sammen med Lektor Helle Strandgaard Jensen præsentere projektet ”Muppet Shorthand: The political history of Sesame Street on Twitter”.

Magnus Lindholm Nielsen og Andreas Viftrup præsenterer deres bachelorprojekt ”What to do with ten million articles?”, som er en digital udforskning af nationalisme i 1800-tallets aviser i Danmark.

Konferencen 5th Digital History in Sweden er en 2-dages konference som afholdes I Lund fra den 14. til den 15. november 2022. Yderligere oplysninger om konferencen finder du her.