Thomas Gemmerli Mikkelsen - Ny videnskabelig assistent ved Afdeling for Arkæologi og Kulturarvsstudier

Thomas ansættes som videnskabelig Assistent på på projektet “Veteraner i Arkæologien”.

Jeg har en PHD i antropologi fra Aarhus Universitet, og bliver Videnskabelig Assistent på på projektet “Veteraner i Arkæologien”.

Projektet, som er et samarbejde mellem Afdelingen for Arkæologi og Kulturarvsstudier og Moesgårds Antropologiske Analyseenhed (MANTRA), støttes af Krogager Fonden og udføres i samarbejde med Veteranstøtten og en række danske amatørarkæologiske foreninger og sammenslutninger.

Veteraner i Arkæologien udvikler VETEKTOR Buddy mentorordningen, som sigter på at skabe viden om, hvordan arkæologi og kulturarv mere generelt kan hjælpe mennesker med psykiske udfordringer til et bedre liv.

Som videnskabelig assistent på projektet kommer jeg både til at assistere med, dataindsamling, analyse og publicering af resultater, samt det konkrete organisatoriske arbejde der også er i forbindelse med VETEKTOR Buddy mentorordningen.