Thor Hennelund Nielsen - Ny postdoc ved Afdeling for Filosofi og Idéhistorie

Thor starter som postdoc d. 1. januar 2024 og skal arbejde med projektet: The hermeneutical injustices of psychiatric overdiagnosis”

Jeg kommer oprindeligt fra filosofi på Syddansk Universitet og har i de seneste år undersøgt grundlæggende filosofiske spørgsmål om, hvad sygdom og sundhed er for nogle fænomener. I denne postdoc-stilling skal jeg forske i psykiatrisk overdiagnosticering i Anke Büters projekt ved navn ”Epistemic Injustice in Diagnosis”. Jeg skal bl.a. undersøge, hvad psykiatrisk overdiagnosticering overhovedet er, hvorvidt nuværende diagnostiske praksisser muliggør overdiagnosticering på strukturel vis, samt hvilke eventuelle problemer dette måtte give på et individuelt og systemisk plan. Jeg glæder mig meget til at komme ordentligt i gang med arbejdet og møde mine nye kolleger på instituttet.

Kontakt:
Thor Hennelund Nielsen