Velkommen til Jakob Munk Højte hos Klassiske Studier

Fredag den 1. september starter Jakob Munk Højte som videnskabelig assistent hos Klassiske Studier. Jakob er dog for mange et allerede kendt ansigt, da han i en lang årrække har arbejdet som ekstern lektor i AU regi. Han har sendt denne præsentation:

Efter nogle år væk fra undervisning er jeg rigtig glad for fra efteråret at være tilbage som underviser på klassisk arkæologi, nu i en stilling som videnskabelig assistent.

Mine forskningsinteresser spænder vidt inden for den antikke kultur. Jeg har arbejdet en del med romersk skulptur herunder særligt forhold omkring opstilling af portrætstatuer, hvilket også har medført studier i græsk og latinsk epigrafik. I regi af det tidligere Center for Sortehavsstudier har jeg i en årrække beskæftiget mig indgående med den græske og romerske tilstedeværelse i sortehavsområdet, og senest har jeg været tilknyttet Det danske Halikarnassos-projekt, hvor jeg har arbejdet med keramikken fra tidligere udgravninger i Bodrum, Tyrkiet.

Jeg ser frem til at tage aktivt del i afdelingens arbejde det næste år.

Kontakt Jakob Munk Højte:

• Kontor: 1463-423 + delvist hos Birte Poulsen: 1461-324
  • Teamstelefon+45 8715 0057