Religion på Tværs - årlig konference for RV-studerende

Religion på Tværs er en studenterdrevet forening, hvis formål er at styrke fællesskabet mellem de religionsvidenskabelige uddannelser i Danmark. Foreningen er af studerende for studerende og har som sin primære opgave at afholde en årlig konference for alle interesserede religionsvidenskabsstuderende. Konferencen løber over to dage og afholdes på skift på henholdsvis Københavns Universitet, Aarhus Universitet og Syddansk Universitet.

Konferencen består dels af oplæg fra religionsforskere fra de tre universiteter, dels af et aftenprogram af social karakter. Således håber foreningen på at kunne styrke både det faglige samarbejde og det sociale sammenhold blandt landets religionsstuderende.

Religion på Tværs ønsker at skabe mulighed for samarbejde, vidensdeling og networking på tværs af de tre religionsfaglige uddannelser, og konferencen fungerer desuden som en hyldest til religionsfaget og dets mange nuancer.

Konferencen finansieres af henholdsvis sponsorater og brugerbetaling på et studentervenligt niveau.

Vi er også på Facebook: ”Religion på Tværs”

Bestyrelse

Foreningens bestyrelse er ansvarlig for planlægning og afholdelse af studenterkonferencen. Du er altid velkommen til at kontakte bestyrelsen med spørgsmål eller gode idéer.

Bestyrelsen består af: