Andet møde med national følgegruppe om migranters sikkerhedsudfordringer i landbruget

Den 23. september afholdt projektgruppen det andet møde med projektets nationale følgegruppe, der består af repræsentanter fra Arbejdstilsynet, 3F, GLS-A, Landbrug & Fødevarer, Arbejdsmedicinsk Klinik Herning og Københavns Universitet.

Dagens program bestod af en status på projektet. Herefter havde projektgruppen forberedt to cases; en med en medarbejder og en med en arbejdsgiver, der hver beskrev en arbejdsulykke samt håndteringen af denne. De to cases blev diskuteret blandt følgegruppen, og vi fik i projektet sparring og input til vores nuværende og videre arbejde.