EASA, European Association of Social Anthropologists Conference 2024, 22.-26. juli i Barcelona.

Stine Hauberg Nielsen, Sara Lei Sparre og Johanne Korsdal Sørensen deltog i EASA konferencen med temaet: Doing and undoing anthropology.

MIGSOSU teamet deltog bl.a. i panelet: "Unpacking temporal, spatial and relational dimensions of care trajectories in life-limiting illness" ledet af blandt andre professor Rikke Sand Andersen.

Her præsenterede Stine Hauberg og Sara Lei Sparre MIGSOSU projektet d. 26. juli med oplægget: Care (mis)match: facilitating ‘good’ care relations of multilingual care work trainees in Denmark. Læs abstract for præsentationen her.

Panelet som MIGSOSU deltog i havde til formål at samle antropologer for at undersøge, hvordan omsorg for mennesker med livstruende sygdomme foregår over tid, på forskellige steder og i relationer. Panelet inviterede til empirisk og konceptuel udforskning af omsorg for mennesker med livstruende sygdomme baseret på etnografisk forskning. Læs abstract for panelet her

Det var desuden interessant at se og diskutere en perlerække af antropologiske film af bl.a. kollegaer fra Afdeling for Antropologi, Christian Suhr og Steffen Köhn. Herudover deltog teamet også i et væld af forskellige paneler og fik ny viden om alt fra Futures Anthropology med Sarah Pink til studier af sundhedssystemet i Indonesien på tværs af næsten 17.000 øer.