Projektgruppens deltagelse i konference

Den 23. august deltog projektgruppen, Migranters sikkerhedsudfordringer i landbruget, i konferencen “Public and Occupational Health in Sustainable Agriculture” i Odense.

Den 23. august deltog projektgruppen i konferencen “Public and Occupational Health in Sustainable Agriculture” i Odense. Til konferencen var der en lang række faglige oplæg, der relaterede til det overordnede emne om sundhed og sikkerhed i landbruget. Heriblandt blev der præsenteret om emner som mental sundhed, støv og lungesygdomme, diagnosticering og forebyggelse af erhvervssygdomme i landbruget, klimaforandringer, arbejdsulykker, eksponering af pesticider samt exoskeletter.

Det var en enormt inspirerende dag, hvor interessant og relevant forskning i relation til vores projekt blev præsenteret og diskuteret.