Lav ledighed for kandidatstuderende på Afdeling for Globale Studier

Dimittendledigheden i Danmark er på det laveste niveau siden før Finanskrisen!

Lav ledighed for kandidatstuderende på Afdeling for Globale Studier

Har du brug for lidt gode nyheder for at starte din dag? Nye tal viser, at dimittendledigheden i Danmark er på det laveste niveau siden før Finanskrisen! Endnu mere imponerende er det, at ledigheden blandt dimittender fra videregående uddannelser er næsten halveret de seneste år og ligger på 6,5% for dimittender i 2021, hvilket er det laveste tal, vi har set siden 2007.

På Afdeling for Globale Studier har vi også oplevet denne tendens og har derfor gode nyheder at dele: Vores kandidatuddannelse i Internationale Studier ligger på niveau med landsgennemsnittet på kun 6%, og vores kandidatuddannelse i Europastudier er endnu lavere, med kun 3,6%!

Vi ser frem til ikke kun at fortsætte med at tilbyde kvalitets uddannelse, der giver vores studerende mulighed for at arbejde i flere tværfaglige sektorer, men også til at støtte vores studerende på de veje, de vælger at gå efter at de er færdiguddannede.

Kilde: ”Uddannelses- og Forskningsministeriets datavarehus baseret på data fra Danmarks Statistik”

For detaljer om rapporten se: Dimittendledigheden er på laveste niveau siden før finanskrisen (ufm.dk)

Oops, an error occurred! Code: 20240428033618f09e5ab6