Sikkerhedskalender til internationale kvægbedrifter

SEGES Innovation og MANTRA, Aarhus Universitet har sammen med ejerlandmænd og danske samt internationale medarbejdere på danske landbrug udviklet et nyt dialogværktøj i form af en sikkerhedskalender.

Sikkerhedskalenderen retter sig mod kvægbedrifter og indeholder tolv centrale sikkerhedstematikker; én tematik for hver af årets måneder. Tematikkerne er blevet udvalgt i samarbejde med ejerlandmænd samt danske og internationale medarbejdere. I kalenderen er der QR-koder, som linker op til en række videomaterialer og andre materialer om de specifikke sikkerhedstematikker.

Tanken bag sikkerhedskalenderen er, at den fx kan anvendes på planlægningsmøder på den enkelte bedrift og være et dialogredskab, som medvirker til at sikre en løbende diskussion om sikkerhedshåndtering på landbrugsbedrifterne.

Se kalenderen her: https://www.landbrugsinfo.dk/Public/7/9/F/arbejdsmiljo_calender_safety_farm

Kontakt SEGES Innovation for nærmere information, og/eller hvis du gerne vil have en kalender (kontaktdetaljer på hjemmesiden).