Antropologers bidrag i private organisationer

”Vores antropologer spiller en helt afgørende rolle for vores forretning. De skaber en grundlæggende viden om, hvordan de mennesker, vi udvikler medicin og medicinsk udstyr til, lever deres liv med kroniske sygdomme. Det giver vores eksperter en nuanceret forståelse for de komplekse livsbetingelser, som vores produkter skal fungere og give mening i. På den måde udfordrer de hele tiden vores måde at tænke på og fastholder vores opmærksomhed på de mennesker, som vi er til for. Og denne grundlæggende forståelse og empati er et væsentligt afsæt for innovation af de produkter, der i sidste ende skaber værdi for Novo Nordisk.”

Kenneth Strømdahl, Senior Vice President, Device Research & Development, Novo Nordisk A/S

"Anthropologists help us understand the deep and often fundamental change that happens in our programmes with playful interventions. Our interventions often happen in contexts under very difficult circumstances and a variety of socio-economic backgrounds, and the methods of anthropology help us empathize with the situations and identify the stories for external sharing, learning and organizational development".

Bo Stjerne Thomsen, Head of Research, LEGO Foundation

"Alexandra Instituttet hjælper private og offentlige virksomheder med at anvende den nyeste forskning og teknologi inden for it. Det kræver tværfaglige teams og her er antropologer helt centrale. Gennem feltstudier og andre typer af brugerinddragelse afdækker antropologerne den praksis teknologierne skal passe ind i. Det kan være arbejdspraksis i en organisation, der skal have et nyt it-system eller hvordan folk interagerer med ny teknologi i deres hjem. Denne kvalitative viden kan bruges på flere stadier af udviklingsprocessen og bidrager med et mere holistisk perspektiv på teknologierne, der er med til at sikre at man faktisk ender op med teknologier og systemer, der fungerer i praksis."

Ole Lehrmann Madsen, CEO Alexandra Instituttet